Στις 2 Ιουνίου παρουσιάστηκαν οι αποφάσεις για τους Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής συνολικού μήκους 83 χλμ περίπου εκ των οποίων τα 55 χλμ θα κατασκευασθούν με συμβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες, οι οποίοι και θα ασκούν την εκμετάλλευσή τους. Στην περιοχή του Υμηττού θα κατασκευασθεί:
α) ένας τεράστιος ανισόπεδος κόμβος στη δασική περιοχή του Κουταλά (Βύρωνας) και από εκεί ένα τούνελ και ένας νέος επιφανειακός Αυτοκινητόδρομος προς τα Μεσόγεια.
β) το νότιο τμήμα της Ανατολικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, από τον κόμβο Μεσογείων μέχρι την Αγ. Μαρίνα Κορωπίου, στο Σαρωνικό Κόλπο.
γ) το νότιο τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού μήκους 14,5 χλμ, που θα αποτελεί την επέκταση της Αττικής οδού πάνω από την Καισαριανή-Βύρωνα-Ηλιούπολη-Αργυρούπολη και μέχρι την παραλιακή λεωφ. Ποσειδώνος, διαμέσου του χώρου του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού. Ο νέος αυτός αυτοκινητόδρομος θα έχει 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, κεντρική διαχωριστική νησίδα, Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ). Τα 12 από τα 14,5 χλμ θα είναι υπογειοποιημένα. Παρά τους ισχυρισμούς του ΥΠΕΧΩΔΕ, οι υπογειοποιήσεις θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα (καταστροφή του υδροφόρου ορίζοντα, αποξήρανση του εδάφους, επιπτώσεις στη χλωρίδα και πανίδα, αύξηση του ενδεχομένου να σημειωθούν πλημμυρικά φαινόμενα). Στον Υμηττό θα υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στην οικολογική ισορροπία του βουνού, αλλοίωση των δασικών χαρακτηριστικών του, με τον κίνδυνο οικιστικών επεκτάσεων και εμπορικής εκμετάλλευσης και δυσκολίες στην ελεύθερη πρόσβαση στο βουνό.
Οι κάτοικοι των όμορων Δήμων έχουν ήδη εκδηλώσει την αντίθεσή τους στα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ, θεωρώντας ότι μια τέτοια υπερτοπική οδός, αφ ενός θα έχει αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής τους, ενώ αφ ετέρου δεν επιλύονται τα ήδη οξυμένα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής. Ακόμη, έχει κατατεθεί εναλλακτική λύση που αντί της υπογειοποίησης 12 χλμ στον Υμηττό, προτείνεται υπογειοποίηση 5 χλμ περίπου από Καρέα μέχρι τη Λεωφ. Βουλιαγμένης, κάτω από Ηλιούπολη-Αργυρούπολη, χωρίς νέα διόδια και διαφορετική διαχείριση του υπάρχοντος οδικού δικτύου, που επιβαρύνεται σήμερα από τη διερχόμενη υπερτοπική κυκλοφορία οχημάτων.
1. Με βάση ποιες προβλέψεις κυκλοφοριακών φόρτων, ποια στοιχεία και ποια μελέτη σκοπιμότητας προκύπτει η ανάγκη για μια τόσο μεγάλη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο στο νότιο τμήμα του Υμηττού, ενώ η μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ (2006) προβλέπει 2 και όχι 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση;
2. Γιατί πρέπει να γίνει υπογειοποίηση στο βουνό και όχι στην πόλη, όπως προτείνεται;
3. Γιατί δεν έχουν δοθεί στις δημοτικές αρχές των άμεσα ενδιαφερόμενων Δήμων και σε άλλον αρμόδιο φορέα λεπτομερείς οριστικοποιημένες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κυκλοφοριακές μελέτες στις περιοχές των προβλεπόμενων κόμβων και μελέτες οδοποιίας;
4. Γιατί να αποτελέσουν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι μια ακόμη κερδοφόρα επένδυση προς όφελος κάποιων εταιριών (όπως η Αττική Οδός) και όχι μια δημόσια υποδομή;
5. Γιατί δεν δίνεται προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων με ενίσχυση των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς και εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης (δημιουργία λεωφορειολωρίδων, ποδηλατοδρόμων, δικτύου πεζοδρόμων κ.λ.π.);
Αθήνα 7/2008
Ο Ερωτών Βουλευτής
Περικλής Κοροβέσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου