30 Απρ 2009

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2009 : Δεν θα πληρώσουμε εμείς την κρίση τους!

Η Νεολαία Συνασπισμού καλεί όλους και όλες τους νέους και τις νέες, εργαζόμενους και ανέργους, φοιτητές και μετανάστες να συμμετάσχουν μαζικά στις εργατικές κινητοποιήσεις σε όλη την χώρα.

Με τη μαζική μας συμμετοχή δεν τιμάμε απλώς τους αγώνες της εργατικής τάξης του χτες, αλλά δημιουργούμε και τις προυποθέσεις για τη νικηφόρα αντεπίθεση του εργατικού κινήματος σήμερα. Η φετινή Πρωτομαγιά αποκτά έναν εκρηκτικό χαρακτήρα, στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης και της όξυνσης της επίθεσης του κεφαλαίου στους εργαζόμενους και ιδιαίτερα στη νεολαία. Φτώχεια, ανεργία, όξυνση της καταστολής και της καταπάτησης των εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων.

Έχουν κηρύξει πόλεμο στη νεολαία!

Οι νέοι και οι νέες είναι τα πρώτα θύματα της εργασιακής ανασφάλειας και της ανεργίας. Τη στιγμή που 1 στους 4 νέους κάτω των 25 ετών είναι άνεργος και η επισφαλής εργασία τείνει να γίνει το κυρίαρχο πρότυπο, με stage, "μπλοκάκια" και ενοικιάσεις εργαζομένων, η Ν.Δ έρχεται να προτείνει την επιδότηση των επιχειρήσεων για την πρόσληψη των εργαζομένων, ενώ και το ΠΑΣΟΚ πρότεινε με σχέδιο νόμου ένα ειδικό πρόγραμμα επαγγελματικής ένταξης των νέων μέχρι 30 ετών, για 4 χρόνια εργασίας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις με επιδότηση από το κράτος των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων και εργοδοτών! Δηλαδή, θα αντιμετωπίσουμε καλύτερα την ανεργία, αν οι φορολογούμενοι -εμείς- , πληρώσουμε τα χρέη των εργοδοτών !

Πρέπει να απαντήσουμε!

Οι νέοι και οι νέες πρέπει να δώσουμε την απάντηση στα σχέδια τους. Στον αγώνα μας δεν είμαστε μόνοι μας. Ένα κύμα διαδηλώσεων και αγώνων συγκλονίζει όλη την Ευρώπη. Οι εργαζόμενοι και η νεολαία δεν μπορούν να μείνουν παθητικοί αποδέκτες της πολιτικής τους. Οργανωνόμαστε στα συνδικάτα, βγαίνουμε στους δρόμους και διεκδικούμε πλήρη και σταθερή εργασία, με αύξηση των αποδοχών και πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Στηρίζουμε τον Συνασπισμό Ριζοσπαστικής Αριστεράς και παίρνουμε πίσω όλα όσα μας ανήκουν !

28 Απρ 2009

To τμήμα πολιτισμού του Συνασπισμού, με αφορμή την έκδοση του προγράμματος

ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ

Η Γραμματεία του Τμήματος Πολιτισμού του Συνασπισμού, με αφορμή την έκδοση του προγράμματος θέσεων, σας προσκαλεί να ανταλλάξουμε απόψεις για τις προτάσεις μας στα θέματα πολιτιστικής πολιτικής, για τα γράμματα, τις τέχνες, την πολιτιστική κληρονομιά και τον ρόλο των ανθρώπων του πολιτισμού στη σημερινή ευρωπαϊκή και παγκόσμια συγκυρία.
Η συνάντηση μας θα γίνει στο GAZARTE, στις 28.04.09, ώρα 8:00μ.μ.
Τη συζήτηση θα ανοίξει ο πρόεδρος του Συνασπισμού Αλέξης Τσίπρας.
Σας περιμένουμε για κουβέντα και για ένα ή περισσότερα ποτά.

Με εκτίμηση
Η Γραμματεία του Τμήματος



Τις θέσεις του Συνασπισμού για τον πολιτισμό μπορείτε να τις βρείτε στο: http://www.syn.gr/programma/programma.htm
gazARTE, Βουτάδων 32-34, Γκάζι (στάση μετρό «Κεραμεικός»), 210-3460347

23 Απρ 2009

Πόλεις χωρίς σκουπίδια

Τέσσερις περιβαλλοντικές οργανώσεις, η Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης (ΟΕΑ), η Greenpeace, το WWF και το Δίκτυο Μεσόγειος SOS επεξεργάστηκαν και καταθέτουν μια ολοκληρωμένη πρόταση με τον τίτλο «Στρατηγικό Μοντέλο Διαχείρισης των Απορριμμάτων». Η κοινή πρόταση των οργανώσεων έρχεται να απαντήσει αφενός στην απογοητευτική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων και αφετέρου στις συμβατικές υποχρεώσεις της Ελλάδας απέναντι στη σχετική Κοινοτική νομοθεσία. Κεντρικός άξονας του προτεινόμενου μοντέλου είναι η επαναχρησιμοποίηση – κομποστοποίηση – ανακύκλωση των απορριμμάτων αντί άλλων επικίνδυνων τεχνολογιών και μεθόδων διαχείρισης όπως η ταφή και η καύση.

Το προτεινόμενο μοντέλο έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

* Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να υλοποιηθεί στο σύνολό του μέσα στην ερχόμενη πενταετία.
* Είναι πολύ πιο οικονομικό σε επενδυτικό και λειτουργικό κόστος σε σχέση με άλλες τεχνολογικές επιλογές, που συμπεριλαμβάνουν και τη θερμική επεξεργασία (καύση, πυρόλυση, αεριοποίηση).
* Η υλοποίηση του προτεινόμενου πακέτου εκτιμάται ότι θα απαιτήσει επενδύσεις (δημόσιες και ιδιωτικές) ύψους 275 εκατ. € ετησίως για την ερχόμενη πενταετία.

* Δημιουργεί περισσότερες από 11.000 νέες θέσεις εργασίας σταθερής απασχόλησης και συμβάλλει σημαντικά στην Πράσινη Ανάπτυξη και Οικονομία αλλά και στην ισόρροπη ανάπτυξη της περιφέρειας με τη δημιουργία πολλών μικρών έργων παντού.
* Απαντά με τον καλύτερο τρόπο σε όλες τις νομικές υποχρεώσεις της χώρας σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων.
* Θέλει τους πολίτες ενεργούς συμμέτοχους στη λύση του προβλήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων.
* Μπορεί να τύχει της μεγαλύτερης δυνατής κοινωνικής αποδοχής και υποστήριξης στην υλοποίηση των όποιων υποδομών απαιτούνται.


Η διαχείριση των απορριμμάτων στην Ελλάδα απαιτεί έναν ουσιαστικό δημόσιο διάλογο.

Ποια θα μπορούσε να είναι σήμερα στην Ελλάδα η βέλτιστη περιβαλλοντικά πολιτική στη διαχείριση απορριμμάτων; Μα φυσικά το να μην παράγουμε καθόλου ή να ελαχιστοποιήσουμε τα σκουπίδια για τελική διάθεση. Είναι άραγε αυτό εφικτό στην Ελλάδα;

Εάν ακολουθήσουμε μία ολοκληρωμένη και συνεπή πολιτική θα μπορέσουμε να το επιτύχουμε τις αμέσως επόμενες δεκαετίες. Ήδη, αρκετές χώρες, όπως Γερμανία,Ολλανδία, Αυστρία, Βέλγιο, Μεγάλη Βρετανία κ.α., έχουν προχωρήσει σημαντικά προςαυτή την κατεύθυνση και πλησιάζουν το τέλος του δρόμου έχοντας πετύχει μεγάλα ποσοστά μείωσης και εναλλακτικής διαχείρισης των απορριμμάτων τους.
Το κρίσιμο σημείο είναι να καταλάβουμε όλοι (κεντρική κυβέρνηση, ΟΤΑ, κοινωνία) ότι η πολιτική της πρόληψης, επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης και κομποστοποίησης είναι η ουσιαστική λύση στο πρόβλημα της διαχείρισης των σκουπιδιών και όχι μια μόδα ή μια υποχρέωση την οποία πρέπει απλώς να τηρήσουμε γιατί μας υποχρεώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης (ΟΕΑ), η Greenpeace, το WWF Ελλάς και το Δίκτυο Μεσόγειος SOS, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία, τις τάσεις που διαμορφώνονται, αξιολογώντας και συνεκτιμώντας όλες τις υπάρχουσες σήμερα τεχνολογίες διαχείρισης απορριμμάτων, προτείνουν ένα Στρατηγικό Μοντέλο, που αποτελείται από ένα ενιαίο σύνολο 10 ιεραρχημένων στρατηγικών επιλογών, που εκτιμάται
ότι θα μας οδηγήσουν μεσοπρόθεσμα στη λύση του προβλήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων με το μικρότερο δυνατό κόστος, προσαρμόζοντας τις βέλτιστες διεθνείς περιβαλλοντικές πρακτικές στα ελληνικά δεδομένα και ανάγκες. Αυτές οι 10 προτάσεις είναι οι ακόλουθες:

1. Πρόληψη – Ιδέες για μηδενικά σκουπίδια. Όλοι οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να βρούμε λύσεις για να μην παράγουμε απορρίμματα. Υπάρχει τεράστια εμπειρία στην Ε.Ε. και πρέπει να ξεκινήσουν οι διαδικασίες και διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους και ενδιαφερόμενους φορείς ώστε να υιοθετηθούν και εφαρμοσθούν θεσμικά μέτρα και δράσεις για την δραστική πρόληψη και μείωση των παραγόμενων απορριμμάτων, τόσο σε επίπεδο ΟΤΑ, όσο και σε επίπεδο επιχειρήσεων, μεγάλων παραγωγών και νοικοκυριών. Για να μπορεί να επιτύχει και να δώσει ποσοτικά αποτελέσματα η πρόληψη, θα πρέπει οπωσδήποτε να υιοθετηθούν από την πολιτεία, τους ΟΤΑ και όλους τους πολίτες δύο θεσμικές προτάσεις, που είναι αυτονόητες στην Ε.Ε.: α) Να σταματήσουμε να πληρώνουμε δημοτικά τέλη ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα της κατοικίας μας, και αυτά να συνδεθούν με την ποσότητα των απορριμμάτων που παράγουμε, ώστε να ισχύσει η αρχή της «ανταποδοτικότητας» και να καταστούμε όλοι περιβαλλοντικά περισσότερο υπεύθυνοι δημότες, που θα συμμετέχουμε στην ανακύκλωση και κομποστοποίηση για να μειώσουμε και τα δημοτικά μας τέλη. β) Αντίστοιχα τα τέλη τελικής διάθεσης, που πληρώνουν οι ΟΤΑ για τη χρήση των ΧΥΤΑ-ΧΥΤΥ (Χώρων Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων – Χώρων Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων) θα πρέπει άμεσα να συνδεθούν με τις ποσότητες που θάβει κάθε ΟΤΑ, ώστε να ισχύσει η αρχή «Ο Ρυπαίνων Πληρώνει» και να υπάρχουν και οικονομικά κίνητρα στους ΟΤΑ για να καταστούν υπεύθυνοι και ενεργοί στη μείωση των απορριμμάτων. Είναι απαραίτητη επίσης η ανάληψη νομοθετικών πρωτοβουλιών από την πολιτεία για τη μείωση της αχρείαστης συσκευασίας σε διάφορα καταναλωτικά αγαθά, η επανεξέταση του συνολικού παραγωγικού μοντέλου προϊόντων, καθώς και η υιοθέτηση από τους πολίτες φιλοπεριβαλλοντικών καταναλωτικών τρόπων συμπεριφοράς και αγορών.

2. Επαναχρησιμοποίηση – Η επαναχρησιμοποίηση δεν αφορά μόνο τις
συσκευασίες αναψυκτικών, νερού και μπύρας, αλλά επεκτείνεται και σε πολλά άλλα τυποποιημένα προϊόντα. Η επαναχρησιμοποίηση προϋποθέτει την ανάληψη πρωτοβουλιών από την πολιτεία, την τοπική αυτοδιοίκηση και τον ιδιωτικό τομέα για τη δημιουργία υποδομών και επιχειρηματικότητας σχετικά με τη διαχείριση και επαναχρησιμοποίηση ηλεκτρικών συσκευών, παλαιών επίπλων, ρουχισμού και άλλων προϊόντων, που σήμερα καταλήγουν στα απορρίμματα. Οι δράσεις επαναχρησιμοποίησης σε συνδυασμό και με νέες δράσεις εναλλακτικής διαχείρισης υλικών (βλέπε σημείο 6) μπορούν παράλληλα να συμβάλουν στη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας, στα πλαίσια μιας νέας «πράσινης» οικονομίας.

3. Οικιακή κομποστοποίηση – Τα οικιακά οργανικά αποτελούν το 35%-50% των απορριμμάτων μας και μπορούν εύκολα και οικονομικά να κομποστοποιηθούν στις κατοικίες μας. Τα περισσότερα από τα νοικοκυριά της χώρας μας μπορούν με ένα ειδικό κάδο να παράγουν κομπόστ (λίπασμα) από τα οικιακά οργανικά τους, που θα αξιοποιούν στον κήπο ή σε φυτά του μπαλκονιού τους, μειώνοντας αντίστοιχα τα παραγόμενα απορρίμματα. Εάν η πολιτεία θεσπίσει την τοποθέτηση κάδων οικιακής κομποστοποίησης στα κτίρια και ξεκινήσει την υλοποίηση μαζί με τους
ΟΤΑ κάποιων μεγάλης κλίμακας προγραμμάτων οικιακής και δημοτικής κομποστοποίησης, θα έδινε ουσιαστική ώθηση στο μέτρο. Εκτιμάται ότι, μόνο με την οικιακή κομποστοποίηση, οι ΟΤΑ μπορούν να μειώσουν τα προς διαχείριση οικιακά οργανικά και κλαδέματα σε ποσοστό που αντιστοιχεί μέχρι και το 35% του συνόλου των απορριμμάτων τους, στην ιδανική περίπτωση της πλήρους εφαρμογής της μεθόδου, με χαμηλό αρχικό κόστος και μεσοπρόθεσμο–μακροπρόθεσμο σημαντικό οικονομικό όφελος. Εκατοντάδες ΟΤΑ στην Ε.Ε. εφαρμόζουν την μέθοδο, εμείς τι περιμένουμε;

4. Διαλογή στην πηγή των απορριμμάτων με 4 κάδους – Παράλληλα με την οικιακή κομποστοποίηση, μπορεί να υιοθετηθεί άμεσα από την πολιτεία και τους ΟΤΑ το μοντέλο με 4 κάδους (αντί του ενός, των δύο ή των τριών, που εφαρμόζεται σήμερα) για τη συλλογή των απορριμμάτων και υπολοίπων υλικών. Ο πρώτος κάδος μπορεί να αφορά μόνο το χαρτί, που θα οδηγείται χωρίς άλλη διαλογή για ανακύκλωση, ο δεύτερος κάδος θα δέχεται όλα τα υπόλοιπα ανακυκλώσιμα υλικά (πλαστικά, γυαλί, μέταλλα, ξύλο), τα οποία θα οδηγούνται για διαλογή στα ειδικά ΚΔΑΥ (Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών) και εν συνεχεία για ανακύκλωση, ο τρίτος κάδος θα δέχεται μόνο τα υπόλοιπα οργανικά και βιοαποδομήσιμα υλικά (όσα δηλαδή δεν αξιοποιούνται στην οικιακή κομποστοποίηση), τα οποία θα οδηγούνται για ομποστοποίηση σε μικρές ή μεγαλύτερες μονάδες κομποστοποίησης, και ο τέταρτος κάδος θα δέχεται τα υπολείμματα τα οποία θα οδηγούνται για τελική διάθεση σε ΧΥΤΥ. Οι 4 κάδοι στο μέλλον θα μπορούσαν να γίνουν 3, εφόσον οι πολίτες κάνουν πολύ καλό διαχωρισμό των υλικών, οπότε θα μπορούσε να καταργηθεί ο 4ος κάδος και τα όποια μη οργανικά υλικά του 3ου κάδου να διαχωρίζονται στις μονάδες κομποστοποίησης και να οδηγούνται σε ΧΥΤΥ. Το
μοντέλο αυτό είναι βιώσιμο, συνδυαζόμενο με σταθμούς μεταφόρτωσης, ώστε να ελαχιστοποιηθεί το κόστος μεταφοράς όλων των υλικών. Το σύστημα των 4 κάδων προϋποθέτει και μια στοιχειώδη οικιακή υποδομή για το διαχωρισμό των 4 ρευμάτων.

5. Ελαχιστοποίηση υπολειμμάτων – Εφόσον εφαρμοσθεί το μοντέλο των 4 κάδων,η διαλογή των υλικών στα ΚΔΑΥ θα μπορεί να λειτουργεί πολύ ικανοποιητικότερα σε σχέση με σήμερα, διότι θα οδηγείται για διαλογή το 20-25% των σημερινών ποσοτήτων. Έτσι, τα παραγόμενα RDF (καύσιμο από σκουπίδια) και υπολείμματα θα μπορούν σταδιακά να ελαχιστοποιηθούν προς το 1-3% (σε αντιδιαστολή με το 25-30% υπολειμμάτων από τη σημερινή λειτουργία των ΚΔΑΥ). Έτσι στο μέλλον αυτές οι ελάχιστες ποσότητες υπολειμμάτων από τις μονάδες διαλογής των ανακυκλώσιμων υλικών θα μπορούν να διατίθενται δεματοποιημένες σε ΧΥΤΥ ή ακόμη και να χρησιμοποιούνται ως εναλλακτικό καύσιμο (αντί για τα συμβατικά αύσιμα) σε τσιμεντάδικα ή σε μονάδες παραγωγής ενέργειας, με την απαραίτητη προϋπόθεση ότι δεν δημιουργούνται πρόσθετα περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα.

6. Βελτιστοποίηση της υπάρχουσας εναλλακτικής διαχείρισης και επέκτασή της και σε άλλα υλικά – Αρκετά από τα σημερινά συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης (π.χ. για συσκευασίες, ηλεκτρικές συσκευές - ΑΗΗΕ, ελαστικά) χρήζουν σημαντικών αλλαγών ώστε να βελτιστοποιηθούν τα αποτελέσματα ανάκτησης ανακύκλωσης και να επιτευχθούν οι στόχοι της Ε.Ε. Επίσης, σήμερα υπάρχουν και άλλες σημαντικές κατηγορίες υλικών (όπως τα επικίνδυνα οικιακά, χρησιμοποίητα ή ληγμένα φάρμακα, ο ρουχισμός και τα υποδήματα, τα έπιπλα ή άλλα ογκώδη προϊόντα) για τις οποίες δεν υπάρχουν αντίστοιχα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης και θα πρέπει να δημιουργηθούν με ευθύνη της πολιτείας, ώστε να μπορούν να συνεργαστούν με αυτά οι ΟΤΑ και να πετύχουν περαιτέρω μείωση των προς διάθεση υλικών με παράλληλη περιβαλλοντική διαχείριση.

7. Δημιουργία διαδημοτικών Κέντρων Ανακύκλωσης σε όλη την Ελλάδα – Τα Κέντρα Ανακύκλωσης (ΚΑ) μπορούν να αποτελέσουν βασικό άξονα για την εναλλακτική διαχείριση των αστικών αποβλήτων. Αποτελούν ένα χώρο προσωρινής αποθήκευσης και ταξινόμησης όλων των υλικών μέχρι τη μεταφορά τους για τελική διαχείριση ή ανακύκλωση. Κάθε Κέντρο Ανακύκλωσης μπορεί να έχει έκταση 1-2 στρέμματα, να βρίσκεται μέσα ή πολύ κοντά στον αστικό χώρο και να διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους (κυρίως κοντέϊνερ) για όλα τα εν δυνάμει διαχειρίσιμα υλικά, όπως συσκευασίες, ΑΗΗΕ (ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά απόβλητα), ΑΕΚΚ (μπάζα), κλαδέματα, ρουχισμός – υποδήματα, ελαστικά, επικίνδυνα οικιακά απόβλητα, έπιπλα, ογκώδη κ.α. Κάθε ΚΑ θα πρέπει να μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι 100.000 κατοίκους στην περιφέρεια και μέχρι 200.000 κατοίκους σε Αττική και Θεσσαλονίκη Στα ΚΑ θα μεταφέρουν οι δημότες μόνοι τους τα υλικά τους σε αυτά μετά από ενημέρωση και συνεχή παρότρυνση από τα διαρκή προγράμματα ενημέρωσης. Κάθε νησί θα πρέπει να έχει το δικό του Κέντρο Ανακύκλωσης, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του. Το ΚΑ θα πρέπει να διαθέτει ζυγοπλάστιγγα και θα παραλαμβάνει υλικά από τους πολίτες σε συγκεκριμένες ημέρες και ωράριο. Θα λειτουργεί κάποιες ώρες και τα Σάββατα και Κυριακές και θα απασχολεί περίπου 2-10 εργαζόμενους ανάλογα το μέγεθος του ΚΑ. Για τον σχεδιασμό και δημιουργία τους μπορεί να αξιοποιηθεί η σημαντική εμπειρία δεκαετιών πολλών χωρών της Ε.Ε. Η χωροθέτηση σημαντικού αριθμού ΚΑ θα μπορούσε να συνδυαστεί και με τους σταθμούς μεταφόρτωσης.

8. Αποφυγή της θερμικής επεξεργασίας – Με τα σημερινά δεδομένα οι τεχνολογίες θερμικής επεξεργασίας (καύση, πυρόλυση, αεριοποίηση) ως μέθοδοι τελικής διάθεσης των απορριμμάτων είναι ασύμφορες για τη χώρα μας και θα πρέπει να μην επιλεγούν για τους εξής κυρίως λόγους: α) λόγω του πολύ υψηλού επενδυτικού και λειτουργικού κόστους (συγκριτικά με ανακύκλωση – κομποστοποίηση – ΧΥΤΥ), β) λόγω περιβαλλοντικών προβλημάτων (εκπομπές επικίνδυνων αερίων και παραγωγή τοξικής στάχτης), γ) λόγω κοινωνικών και χρονικών δυσκολιών (αντιδράσεις τοπικών κοινωνιών και πολύχρονη κατασκευή), δ) λόγω δέσμευσης των ΟΤΑ για σταθερή παροχή απορριμμάτων προς καύση για μερικές δεκαετίες και άρα ενδεχόμενη ακύρωση κάθε προσπάθειας για περαιτέρω αύξηση της ανακύκλωσης στο μέλλον.

9. Δημιουργία μονάδων κομποστοποίησης – Η κομποστοποίηση θα πρέπει να αποτελέσει την κύρια επιλογή της πολιτείας για τη διαχείριση των υλικών του 3ου κάδου (οικιακά οργανικά) και των «πράσινων» υλικών των ΟΤΑ (κλαδέματα), αξιοποιώντας τους σταθμούς μεταφόρτωσης σε κάθε περιφέρεια για τη μεταφορά των οργανικών. Έτσι, στους περιφερειακούς σχεδιασμούς θα πρέπει να διερευνηθεί και επιλεγεί η δυνατότητα της δημιουργίας μικρού, μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους μονάδων κομποστοποίησης με ευθύνη των ΟΤΑ, των νομαρχιών και της περιφέρειας. Οι μικρές μονάδες μπορούν να εξυπηρετούν μικρούς ή/και απομακρυσμένους οικισμούς και μικρούς ΟΤΑ, οι μεσαίες μονάδες μεσαίου
μεγέθους ΟΤΑ και οι μεγάλες μονάδες μεγάλους ΟΤΑ, σύνολο νομού ή σύνολο περιφέρειας. Η τεχνολογία που μπορεί να επιλεγεί θα πρέπει να περιλαμβάνει προδιαλογή των υλικών και κομποστοποίηση του οργανικού κλάσματος α) με ανοικτές αερόβιες μονάδες, β) με κλειστές αερόβιες μονάδες, ή ακόμη και γ) με κλειστές αναερόβιες μονάδες. Η επιλογή της κομποστοποίησης με κλειστές αναερόβιες μονάδες μπορεί να παράγει και ηλεκτρική ενέργεια ή/και θερμότητα. Το παραγόμενο κομπόστ θα αποτελεί πολύτιμο εδαφοβελτιωτικό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση διαβρωμένων δασικών εκτάσεων, τη συντήρηση πάρκων και αλσών στις πόλεις, την ανάπλαση εγκαταλειμμένων λατομείων και βέβαια τον εμπλουτισμό των αγροτικών καλλιεργειών. Ειδικά μάλιστα για τα ελληνικά εδάφη που είναι φτωχά σε οργανικά, το κομπόστ θα μπορούσε να τα ενισχύσει σημαντικά.

10. Επένδυση στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση – Για να επιτευχθούν τα παραπάνω απαιτείται συστηματική ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και ενεργοποίηση των πολιτών και για το λόγο αυτό θα πρέπει να οργανώνονται από τα εθνικά συστήματα ανακύκλωσης, τους ΟΤΑ και την πολιτεία, σε συστηματική ετήσια βάση, ολοκληρωμένα προγράμματα ευαισθητοποίησης–ενημέρωσης και εκπαίδευσης των πολιτών, στα οποία να εμπεριέχονται πολυδιάστατες δράσεις (όπως προβολή με πολλούς τρόπους σε ΜΜΕ, εκδηλώσεις, διαφημιστικά σποτ, έντυπο υλικό) αλλά κυρίως περιβαλλοντική ενημέρωση στα σχολεία και πόρτα– πόρτα ενημέρωση των δημοτών. Αυτά τα προγράμματα ενημέρωσης θα πρέπει να
επανέρχονται, όσες φορές χρειάζεται, σε περιοχές και ΟΤΑ που υλοποιήθηκαν στο παρελθόν, για να ενημερώνονται οι νέοι κάτοικοι και να ενθαρρύνουν τους παλαιότερους, ώστε να μην χαλαρώνουν τις προσπάθειές τους. Κάθε πόρος που επενδύεται στην ενημέρωση αποφέρει πολλαπλά κέρδη στο μέλλον από τη σωστή συμπεριφορά των πολιτών.

Μετά την εφαρμογή των παραπάνω, τα όποια υπολείμματα μπορούν να οδηγούνται σε ΧΥΤΥ. Εκτιμάται ότι οι ποσότητες των υπολειμμάτων θα πρέπει σταδιακά να μειώνονται, οπότε σε βάθος χρόνου η εξάρτηση των ΟΤΑ από τους ΧΥΤΥ θα είναι μικρή. Π.χ. σε 10-15 έτη μπορεί να καταλήγει σε ΧΥΤΥ μόνο το 10-15% των σημερινών απορριμμάτων.
Το παραπάνω μοντέλο διαχείρισης μπορεί να χρηματοδοτηθεί: α) από τα σημερινά και μελλοντικά εθνικά συστήματα διαχείρισης και από συνεργαζόμενους με αυτά ιδιώτες, β) από τους ίδιους τους ΟΤΑ, γ) από την πολιτεία, και δ) από την Ε.Ε. Όσοι ΟΤΑ στην Ελλάδα έχουν υιοθετήσει έστω και εν μέρει το παραπάνω μοντέλο (π.χ. ο Δήμος Ελευσίνας τα τελευταία 5 χρόνια) ήδη βλέπουν σημαντική μείωση των απορριμμάτων τους και του κόστους διαχείρισής τους ανά τόνο. Από εμπεριστατωμένη διερεύνηση στο σύνολο της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας–Θράκης σχετικά με την εφαρμογή της κομποστοποίησης στην περιφέρεια, προκύπτει ότι το παραπάνω μοντέλο διαχείρισης είναι σημαντικά πιο οικονομικό από άλλα, που αντί να αξιολογήσουν σωστά το ρόλο της ανακύκλωσης, εναλλακτικής διαχείρισης και οικιακής κομποστοποίησης, προτείνουν από κοινού διαχείριση όλων των απορριμμάτων, που συμπεριλαμβάνει και θερμική
αξιοποίηση.

Οι ΠΟΛΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ είναι στο χέρι μας.

Απολαύστε την νέα ιστοσελίδα της Αυγής

www.avgi.gr

Επιτέλους!!!

10 Απρ 2009

2η Πανελλαδική Σύσκεψη ΣΥΡΙΖΑ


Tην Παρασκευή 10 Απριλίου, ξεκινάει η 2η Πανελλαδική Σύσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ. Η σύσκεψη θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 12 Απρίλη το απόγευμα. Θα πραγματοποιηθεί στο Κλειστό Γυμναστήριο Φαλήρου (Τάε-Κβο-Ντο). Αυτό βρίσκεται στο Δέλτα Φαλήρου, στο τέρμα της Συγγρού.

Μπορείτε να φτάσετε με τις εξής συγκοινωνίες:

Mε τραμ, κατεβαίνουμε στη στάση Δέλτα Φαλήρου και χρησιμοποιούμε από Σύνταγμα την Γραμμή Τ1, Σύνταγμα-Νέο Φάληρο, και την Γραμμή Τ3, Νέο Φάληρο-Βούλα από Πειραιά.

Με λεωφορείο, κατεβαίνουμε στην στάση Αγία Σκέπη και χρησιμοποιούμε τις γραμμές 101 (Πειραιάς - Άλιμος – Ελληνικό), 130 (Πειραιάς - Ν. Σμύρνη (Κυκλική)), 217 (Πειραιάς - Αγ. Δημήτριος (σταθμός Δάφνης)), Α1 (Πειραιάς- Βούλα), Β1 (Πειραιάς - Άνω Γλυφάδα) και Γ1 (Πειραιάς - Βάρκιζα).

Οι παραπάνω λεωφορειακές γραμμές συνδέονται και με τον σταθμό ΗΣΑΠ Νέου Φαλήρου.

Ακόμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι γραμμές 860 (Π. Φάληρο - Κρατικό Νίκαιας - Σχιστό Κερατσινίου, στάση Αγία Σκέπη) και οι γραμμές Β2 (Ακαδημία – Άγιος Κοσμάς (μέσω Παραλιακής-Κυκλική), στάση Γέφυρα) και 550 (Κηφισιά - Δέλτα Φαλήρου, στάση Γέφυρα)

Ώρα έναρξης εγγραφών Παρασκευή 5μμ

Το συνολικό Πρόγραμμα έχει ως εξής:

Παρασκευή 17:00-21:30

Σάββατο 10:30πμ - 14:00

14:00 - 16:00 Διάλειμμα

16:00 - 21:30

Κυριακή 10:30 - 15:00 Λήξη Εργασιών

9 Απρ 2009

Για τις ταραχές στη Μολδαβία

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ TOY ΣΥΝ

Παρακολουθούμε με βαθύτατη ανησυχία τις ταραχές που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Μολδαβία, μετά την ξεκάθαρη και ευρύτατη εκλογική επικράτηση του Κόμματος των Μολδαβών Κομμουνιστών στις πρόσφατες Εθνικές Εκλογές. Τη στιγμή που οι παρατηρητές του ΟΑΣΕ και η διεθνής κοινότητα μιλούν για τήρηση των διεθνών κανονισμών στις εκλογές, η δεξιά αντιπολίτευση της χώρας πυροδοτεί και υποκινεί απροσχημάτιστα τις ακραίες βίαιες, εθνικιστικές και αντικομμουνιστικές αντιδράσεις, που ήδη έχουν στοιχίσει τη ζωή σε μια αθώα πολίτη.

Καλούμε την Ε.Ε. και τη διεθνή κοινότητα να πάρουν άμεσα θέση και να καταδικάσουν αυτή την απροσχημάτιστη επίθεση που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την δημοκρατική ομαλότητα στη χώρα.

Ταυτόχρονα, χαιρετίζουμε την 3η συνεχή εκλογική επικράτηση του Κόμματος των Μολδαβών Κομμουνιστών, κόμματος που ανήκει στο κόμμα της Ευρωπαϊκής Αριστεράς και εργάζεται για την ευρωπαϊκή προοπτική του Μόλδοβα. Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στη νόμιμα εκλεγμένη κυβέρνηση, που τα τελευταία χρόνια κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής και του βιοτικού επιπέδου των Μολδαβών πολιτών.

9/4/2009 ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝ

Για την εξορία των σχολών από το κέντρο της Αθήνας

Αφού τα έλυσαν όλα ο Υπουργός Παιδείας και ο δήμαρχος Αθήνας, έρχονται να λύσουν και το μέγα ζήτημα της εξορίας των πανεπιστημιακών σχολών από το κέντρο της Αθήνας, όσο πιο μακριά γίνεται, για να μην ενοχλούν την κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ, το ΛΑΟΣ, τον Πάγκαλο και τις λοιπές "δημοκρατικές" και "προοδευτικές" δυνάμεις.

Η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και η εξορία των πανεπιστημιακών σχολών δεν εξυπηρετεί κανέναν άλλον στόχο, παρά μόνο αυτόν της περαιτέρω καταστολής των αγώνων των φοιτητών και εν γένει της εκπαιδευτικής κοινότητας, που όλο το προηγούμενο διάστημα βρέθηκε στην πρωτοπορία των κοινωνικών αγώνων.

Το κέντρο της Αθήνας δεν θα γίνει υγειονομική ζώνη, ούτε επίπλαστη βιτρίνα χαρούμενων καταναλωτών. Οι σχολές δίνουν ζωή στο κέντρο της Αθήνας και τα πανεπιστημιακά ιδρύματα πρέπει να είναι κοντά στην κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα, ως ενεργό τμήμα της και όχι στα δάση να κάνουν παρέα στις αρκούδες και τα λοιπά άγρια ζώα.

Ο Κακλαμάνης και ο Σπηλιωτόπουλος καλά θα κάνουν να καταλάβουν ότι όσο αυξάνεται η επίθεση στα δικαιώματά μας, τόσο θα αυξάνονται και οι αγώνες μας για να πάρουμε πίσω όλα όσα μας ανήκουν. Και αυτό δεν θα σταματήσει με κανένα νέο χωροταξικό σχεδιασμό.

Το Γραφείο Τύπου της Νεολαίας Συνασπισμού

Κάτω τα χέρια από το πανεπιστημιακό άσυλο

Τους τελευταίους μήνες, η κυβέρνηση της Ν.Δ, το ΛΑΟΣ και το ΠΑΣΟΚ έχουν ξεκινήσει μια ενορχηστρωμένη επίθεση ενάντια στο πανεπιστημιακό άσυλο, με αποκορύφωμα τη χτεσινή εξαγγελία Καραμανλή για αλλαγή του σχετικού νόμου.

Η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου δεν προτείνεται ως μέσο "καταπολέμησης της εγκληματικότητας", αλλά ως μέσο όξυνσης της καταστολής των κινημάτων διεκδίκησης και αμφισβήτησης. Αυτό που στην πραγματικότητα φοβούνται είναι οι κινητοποιήσεις των φοιτητών και εν γένει της εκπαιδευτικής κοινότητας, που έχει δείξει ότι μπορεί έμπρακτα να αντισταθεί στη νεοφιλελεύθερη επίθεση. Είναι η δυνατότητα που δίνει το πανεπιστημιακό άσυλο για την ανάπτυξη μαχητικών και νικηφόρων κινημάτων αντιπολίτευσης, που πρέπει να ακυρωθεί, ειδικά σε μια περίοδο κρίσης του συστήματος, όπως η σημερινή.

Το πανεπιστημιακό άσυλο αποτελεί ένα θεσμό άρρηκτα συνδεδεμένο με την ίδια τη φυσιογνωμία του πανεπιστημίου και τον ρόλο του όχι μόνο ως χώρου ακαδημαϊκής διδασκαλίας, αλλά και ως χώρου συζήτησης, αμφισβήτησης και δημιουργίας αντιστάσεων. Δεν υπερασπιζόμαστε το πανεπιστημιακό άσυλο ως κάτι το μουσειακό, αλλά ως αναπόσπαστο στοιχείο της δημοκρατίας, ως συστατικό στοιχείο του πανεπιστημίου, ως αναγκαία προϋπόθεση για την προστασία αγωνιστικών πρακτικών από την κρατική καταστολη.

Το Γραφείο Τύπου της Νεολαίας Συνασπισμού

«Περιβαλλοντική υποβάθμιση σε Σπερχειό και Μαλιακό»

Η αυξανόμενη ρύπανση των νερών του Σπερχειού από χημικά βιομηχανικά απόβλητα, αστικά λύματα, φυτοφάρμακα και λιπάσματα οδήγησε στην καταδίκη της Ελλάδας στις 31 Ιανουαρίου του 2008, από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, για μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της οδηγίας πλαίσιο 2000/60/ΕΚ για τα ύδατα (ΟΠΥ), σύμφωνα με την οποία, τα κράτη μέλη οφείλουν να διενεργήσουν περιβαλλοντική και οικονομική αξιολόγηση των λεκανών απορροής ποταμών, ώστε να επιτευχθεί η καλή κατάστασή τους μέχρι το 2015.


Ωστόσο ένα χρόνο μετά, και δεδομένου ότι η κοιλάδα του Σπερχειού ποταμού εντάσσεται στο δίκτυο NATURA 2000 (GR2440002), ως προστατευόμενη περιοχή, η εικόνα της ευρύτερης περιοχής του ποταμού εξακολουθεί να είναι τραγική με λόφους σκουπιδιών, υπολείμματα σφαγείων και υγρά απόβλητα βιοτεχνιών των δήμων, που μολύνουν τα νερά του ποταμού με τα οποία αρδεύονται οι ορυζώνες της Ανθήλης, βάζοντας σε κίνδυνο την υγεία των καλλιεργητών και των καταναλωτών.


Η ρύπανση μεταφέρεται στις εκβολές του ποταμού και στον τελικό αποδέκτη του τον Μαλιακό Κόλπο, με αποτέλεσμα τη θλιβερή εικόνα εκατοντάδων ψαριών που κείτονται νεκρά σε θάλασσα και σε ακτές.


Παρόλο που το πρόβλημα είναι γνωστό στους αρμόδιους φορείς δεν υπάρχει ουσιαστική αντιμετώπιση. Οι παράνομες χωματερές των Δήμων Σπερχειάδας και Μακρακώμης, που βρίσκονται στην κοίτη και τις όχθες του, δεν έχουν αποκατασταθεί –παρόλο που η προθεσμία αποκατάστασης όλων των χωματερών της χώρας από την Ε.Ε., έχει ήδη λήξει από 1.1.2009- ενώ ο κοινός βιολογικός καθαρισμός των δυο δήμων δεν λειτουργεί λόγω της έλλειψης δικτύου αποχέτευσης. Ταυτόχρονα η εταιρεία Macolive, που δραστηριοποιείται στην περιοχή, εξακολουθεί να είναι μια από τις μεγαλύτερες πηγές ρύπανσης καθώς «ο κατσίγαρος», το υπόλειμμα της ελαιουργίας, καταλήγει στο Μαλιακό Κόλπο. Ο κατσίγαρος, περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις φαινολικών ενώσεων, οι οποίες προκαλούν προβλήματα σε ζώντες οργανισμούς και καταστρέφουν το οικοσύστημα του. Επιπλέον, οι ποσότητες θρεπτικών ανόργανων στοιχείων, που μεταφέρονται στη θάλασσα, έχουν ως αποτέλεσμα τον ευτροφισμό των θαλάσσιων φυτών, καθώς μειώνουν το οξυγόνο από τους λοιπούς οργανισμούς του συστήματος.

8 Απρ 2009

Παρουσίαση των θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ για το Περιβάλλον και την Οικολογία.

Σας προσκαλούμε στην παρουσίαση των θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ για το Περιβάλλον και την Οικολογία.
Την παρουσίαση των θέσεων θα κάνει ο Πρόεδρος του Συνασπισμού Αλέξης Τσίπρας και εκπρόσωποι της Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 9 Απριλίου 2009.
Η συνέντευξη θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο "Athens Acropol" (Πειραιώς 1, Ομόνοια), στη 1.00' μμ.
Θα υπάρξει χρόνος για σύντομες τοποθετήσεις - παρεμβάσεις προσκεκλημένων εκπροσώπων κοινωνικών και περιβαλλοντικών φορέων.

5 Απρ 2009

Υψηλή επικινδυνότητα από την ανίχνευση υπολειμμάτων DDT σε νερά και ψάρια

Ενώ έχουν περάσει τουλάχιστον 35 χρόνια από τότε που έπαψε το DDT να χρησιμοποιείται, σε κάποιες λίμνες και ποτάμια στη Βόρεια Ελλάδα που βρίσκονται κοντά σε καλλιεργούμενες περιοχές, υπάρχουν υπολείμματα του απαγορευμένου φυτοφαρμάκου. Συγκεκριμένα, τα υπολείμματα τού DDΤ ανιχνεύθηκαν στα ιζήματα του βυθού. Εκεί δηλαδή όπου τριγυρίζουν ψάρια όπως η πέστροφα και ο κυπρίνος για να βρουν φαγητό. Πέραν τούτου προκαλεί ανησυχία το γεγονός ότι εξακολουθούν να ανιχνεύονται απαγορευμένα εντομοκτόνα της γενιάς του DDΤ, λόγω της μεγάλης ανθεκτικότητάς τους αλλά και λόγω της διασυνοριακής ρύπανσης από χώρες όπως η Τουρκία, τα Σκόπια και η Βουλγαρία στις οποίες παράνομη χρήση των εντομοκτόνων αυτών γινόταν για πολλά χρόνια. Δεν είναι γνωστό αν η απαγόρευση αυτή ίσχυσε ταυτόχρονα και για τις γειτονικές χώρες ή αν υπήρχαν αποθέματα παρεμφερών ζιζανιοκτόνων που εξακολούθησαν να χρησιμοποιούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Είναι ανησυχητικό επιπλέον ότι τα επιφανειακά νερά της χώρας μας έχουν «προσβληθεί» και από υπολείμματα ζιζανιοκτόνων και εντομοκτόνων νεώτερης γενιάς, που χρησιμοποιούνταν από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 έως το 2006 και τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν σε επικινδυνότητα τα διεθνώς αποδεκτά όρια. Φαινόμενο που παρατηρείται και σε άλλες χώρες της Μεσογείου.

Στην Ελλάδα σε ορισμένες περιπτώσεις, κυρίως δε κατά την περίοδο Μαΐου - Ιουλίου που γίνονται οι ψεκασμοί, η συγκέντρωση των φυτοφαρμάκων αγγίζει ακόμη και τα 2 μικρογραμμάρια ανά λίτρο νερού σε ποταμούς που γειτνιάζουν με περιοχές εντατικής γεωργίας όπως ο Αξιός, ο Λουδίας, ο Αλιάκμονας, ο Ευρώτας, όταν είναι γνωστό ότι ένα κοινώς αποδεκτό όριο επικινδυνότητας για υπολείμματα φυτοφαρμάκων σε επιφανειακά νερά θεωρούνται - ανάλογα βέβαια και με τη χημική σύσταση του προϊόντος- τα 0,5 μικρογραμμάρια ανά λίτρο νερού έως και το 1 μικρογραμμάριο ανά λίτρο νερού.

Περιβαλλοντική υποβάθμιση της λίμνης Βεγορίτιδας

Η λίμνη Βεγορίτιδα, που υπήρξε η βαθύτερη λίμνη της χώρας, έχει απολέσει περισσότερο από το 70% του όγκου της, ενώ πολλές είναι και οι πηγές ρύπανσής της, με αποτέλεσμα να έχει ξεπεράσει προ πολλού τα όρια συναγερμού και οι ειδικοί να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Σημειώνεται ότι η Βεγορίτιδα αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου συμπλέγματος τεσσάρων λιμνών (μαζί με εκείνες της Ζάζαρης, Χειμαρίτιδας, και Πετρών), οι οποίες συνδέονται υδρολογικά μεταξύ τους. Η ευρύτερη περιοχή της περικλείεται από τα όρια των δήμων Αμυνταίου, Βεγορίτιδας και Φιλώτα και αποτελεί μέρος του δικτύου ζωνών προστασίας «Natura 2000», όπως αυτό ορίζεται από την ευρωπαϊκή οδηγία 92/43/ΕΟΚ.

Η εκμετάλλευση που υπέστη επί μισό σχεδόν αιώνα η Βεγορίτιδα, οδήγησε στην περιβαλλοντική υποβάθμιση της λίμνης με ευθύνη της κεντρικής εξουσίας, της αυτοδιοίκησης, αλλά και τη συνενοχή της τοπικής κοινωνίας. Η δραματική απώλεια του υδατικού δυναμικού της είναι το σημαντικότερο στοιχείο της περιβαλλοντικής υποβάθμισης της λίμνης. Σήμερα διατηρεί περίπου το 35% του αρχικού της όγκου και είναι ιδιαίτερα επιρρεπής στη ρύπανση. Σημαντική είναι και η πτώση της στάθμης της.

Η ΔΕΗ και η γεωργία αποτελούν τις σημαντικότερες ανθρωπογενείς παρεμβάσεις που ευθύνονται για την «αφαίμαξη» και την υποβάθμιση της λίμνης. Από τα νερά της τροφοδοτούνταν ο υδροηλεκτρικός σταθμός του Αγρα μέχρι το 1986 αλλά η κατάσταση δεν αναστράφηκε ποτέ, οι αρδευόμενες εκτάσεις που έχουν τετραπλασιαστεί μέσα στις τελευταίες τρεις δεκαετίες, ενώ οι καταπατημένες εκτάσεις γύρω από τη λίμνη ανέρχονται σε χιλιάδες στρέμματα. Εάν χαθεί η λίμνη όλα τα κτήματα θα είναι άχρηστα, τονίζει ο δήμαρχος Βεγορίτιδας που κρούει το κώδωνα του κινδύνου σε επιστολή του προς τα υπουργεία Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης.

Η Βεγορίτιδα είναι ο τελικός αποδέκτης μίας μεγάλης λεκάνης απορροής, από Κοζάνη, Πτολεμαΐδα, Αμύνταιο κ.λπ., και δέχεται όλα τα αστικά λύματα, όπως και τα βιομηχανικά λύματα της ΔΕΗ από τους ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου, Καρδιάς, Πτολεμαΐδας και Φιλώτα, τα οποία είναι μερικώς επεξεργασμένα. Επίσης εντοπίζονται επικίνδυνες τοξικές και καρκινογόνες ουσίες που αποδίδονται κυρίως στην αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων από τις εντατικές παραλίμνιες αγροτικές δραστηριότητες.

3 Απρ 2009

Ο δαίμων ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ Τεύχος 92 Αυτή την Κυριακή, 5 Απριλίου

Αυτή την Κυριακή, 5 Απριλίου,

μαζί με την Αυγή της Κυριακής

Ο δαίμων ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ

Περιοδικό για την οικολογία.

Κυκλοφορεί με την ΑΥΓΗ την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα

Τηλέφωνο: 210 3316738, e-mail: daimon@enternet.gr

Τεύχος 92, Απρίλιος 2009

Από τα περιεχόμενα Editorial, Προς τις ευρωεκλογές, Σάκης Κουρουζίδης

Διαδηλώσεις «μικρών περιβαλλοντικών επιπτώσεων»…, Γιάννης Σχίζας Το παρελθόν δεν θα ξαναγυρίσει, Herve Kempf

Κυβερνητική βαρηκοΐα, Φανή Δημητρακούδη

Από το Μέτωπο των «Μεταλλαγμένων», Βάσω Κανελλοπούλου

Εν αρχή ην…, Κατερίνα Κορρέ

Ζητήματα περιβαλλοντικής αδειοδότησης, Ιουλία Εξαρχουλέα

Το «αόρατο χέρι της αγοράς»; Άφαντο! Δήμος Τσαντίλης

Ξεχάστηκε το Τσέρνομπιλ; Ευθύμης Παπαδημητρίου

Συμφέρει το χιονοδρομικό στον Όλυμπο; Γιώργος Τούλης

Η διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων στο δήμο Ελευσίνας κατά το 2008, Γιώργος Αμπατζόγλου

Αθήνα: το πάρκινκ τους, πάρκο μας, Β.Κ.

Φωτόσφαιρα, Φύση πατρίδα μου (18ο επεισόδιο)

Όχημα κινούμενο μόνο με Αιολική Ενέργεια

Διεθνή οικολογικά νέα, Ευθύμης Παπαδημητρίου

Η αρχιτεκτονική πρόταση του αυστριακού ζωγράφου Hundertwasser για μια νέα σχέση του ανθρώπου με τη φύση, Γιολάντα Ζιάκα

Εμπορία ρύπων: νεοφιλελεύθερο άλλοθι ή αποτελεσματική πολιτική για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής; Σεβαστιανός Μοιρασγεντής

Οικο-ιστορία, Οι φοίνικες, Δημήτρης Κωστόπουλος

1 Απρ 2009

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ

Για τις εργολαβίες στο ΑΠΘ και την κατάληψη της Πρυτανείας

Η δολοφονική επίθεση στη συνδικαλίστρια Κωνσταντίνα Κούνεβα κατέδειξε τον εργασιακό μεσαίωνα που βιώνουν χιλιάδες εργαζόμενοι και εργαζόμενες στον τομέα του καθαρισμού και το άθλιο καθεστώς εργολαβιών, σύμφωνα με το οποίο γίνεται ο καθαρισμός δημόσιων χώρων και κτηρίων.

Στο ΑΠΘ εδώ και τρεις εβδομάδες η Πρυτανεία τελεί υπό κατάληψη, ως ένδειξη διαμαρτυρίας στο απαράδεκτο καθεστώς εργολαβιών και εργασιακής ανασφάλειας εκατοντάδων εργαζομένων στο ΑΠΘ. Η κατάληψη της πρυτανείας ανέδειξε το συγκεκριμένο πρόβλημα, προσπαθώντας να πιέσει την πρυτανεία να αναλάβει δράσεις για τον τερματισμό της απαράδεκτης αυτής κατάστασης.

Παρά τις απειλές και τα τελεσίγραφα των πρυτανικών αρχών τις προηγούμενες ημέρες, που άνοιξαν και το ζήτημα της παραβίασης του ασύλου από τις αστυνομικές αρχές, η πλειοψηφία της πανεπιστημιακής κοινότητας όχι μόνο αντιτάχθηκε σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, αλλά στάθηκε και αλληλέγγυα στο πλευρό των φοιτητών και των εργαζομένων του ιδρύματος. Αυτό οδήγησε και τη χτεσινή Σύγκλητο του ΑΠΘ να αρχίσει να ασχολείται με το συγκεκριμένο ζήτημα, στο οποίο τόσο καιρό έκλεινε επιδεικτικά τα μάτια.

Οι αρχές του ΑΠΘ πρέπει να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την κατάργηση των εργολαβιών και την πρόσληψη όλων των εργαζομένων σε καθεστώς μόνιμης και σταθερής εργασίας. Αυτό θα διασφαλιστεί από το συντονισμένο αγώνα φοιτητών και εργαζομένων, το μοναδικό δρόμο για την απόκρουση της νεοφιλελεύθερης επίθεσης στα δικαιώματά μας.

Το Γραφείο Τύπου της Νεολαίας Συνασπισμού

Για τις σημερινές δηλώσεις Διαμαντοπούλου

Οι σημερινές δηλώσεις της εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ κ.Διαμαντοπούλου για την επικινδυνότητα των καταλήψεων και την ανάγκη "λήψης πρωτοβουλιών" από την κυβέρνηση, δεν έρχονται ως κεραυνός εν αιθρία.

Το ΠΑΣΟΚ έχει επιλέξει εδώ και καιρό να κάνει "αντιπολίτευση" στη Ν.Δ από τα δεξιά με όρους καλύτερης διαχείρισης και αποτελεσματικότητας, λες και τα προβλήματα του ελληνικού πανεπιστημίου δεν είναι αποτέλεσμα της νεοφιλελεύθερης πολιτικής των δύο κομμάτων. Δεν περιμέναμε επίσης από το ΠΑΣΟΚ, στου οποίου τους αντεργατικούς νόμους στηρίχτηκαν οι μετέπειτα κυβερνήσεις της Ν.Δ, να καταδικάσει τις εργολαβίες στο ΑΠΘ και στα υπόλοιπα δημόσια ιδρύματα.

Το μοναδικό άγχος του ΠΑΣΟΚ είναι να καταδικάσει τις καταλήψεις, να παροτρύνει την κυβέρνηση να αναλάβει δράση και να ανταγωνίζεται τη Ν.Δ στο επίπεδο της περιστολής των δικαιωμάτων. Οι κινητοποιήσεις της νεολαίας και των εργαζομένων δεν είναι το πρόβλημα, αλλά η μοναδική λύση για την ανατροπή της αντεργατικής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του δικομματισμού.

Το Γραφείο Τύπου της Νεολαίας Συνασπισμού