1 Φεβ 2008

Για την νυχτερινή λειτουργία του μετρό

Ανακοίνωση της δημοτικής κίνησης "Ανοιχτή Πόλη" σχετικά με την σχεδιαζόμενη απεργία των εργαζομένων σε μετρό και ηλεκτρικό τις ώρες επέκτασης της λειτουργίας τους.


Οι εργαζόμενοι στο μετρό να διεκδικήσουν προσλήψεις...

...αντί να σαμποτάρουν τη βραδινή λειτουργία του

Το αίτημα για επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ, αποκτά χαρακτηριστικά θρίλερ. Αν και χιλιάδες κάτοικοι της Αθήνας εδώ και χρόνια διεκδικούν ολονύκτια λειτουργία του Μετρό τις Παρασκευές και τα Σάββατα, το Υπουργείο Μεταφορών, ανακοίνωσε την παράταση μέχρι τις 02:00 «δοκιμαστικά» για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο. Δυστυχώς όμως χωρίς να προβεί σε καμία καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών ή να συζητήσει με τους εργαζομένους.

Είναι προφανές ότι το Υπουργείο Μεταφορών και η Εταιρεία Λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ προσπαθούν να «κάψουν» το μέτρο πριν καλά καλά ξεκινήσει. Και αυτό γιατί, παρά το τεράστιο κοινωνικό του όφελος για την πόλη και την ασφαλή μετακίνηση χιλιάδων ανθρώπων, δεν είναι επαρκώς κερδοφόρο με βάση τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια με τα οποία αντιλαμβάνονται τις δημόσιες συγκοινωνίες. Παραβλέποντας ότι σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Παρίσι ή η Βαρκελώνη, που λειτουργούν με τα ίδια κριτήρια, το μετρό λειτουργεί είτε όλο το 24ωρο είτε μέχρι τις 02:00.

Το χειρότερο όμως είναι ότι τόσο το Υπουργείο, όσο και η Εταιρεία Λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ, αντί να οργανώσουν την επιχορήγηση των βραδινών δρομολογίων και τις αναγκαίες προσλήψεις νέου προσωπικού, μεταθέτουν το πρόβλημα της λειτουργίας στους εργαζόμενους, υπό την μορφή πιο εντατικοποιημένης εργασίας. Έτσι κρύβονται πίσω από τις αντιδράσεις των σωματείων των εργαζομένων του ΜΕΤΡΟ και του ΗΣΑΠ, οι οποίες θα ήταν πιο εύστοχο να επισημαίνουν την υποκρισία του Υπουργείου και της εργοδοσίας παρά να προγραμματίζουν κινητοποιήσεις εναντίον των νυχτερινών δρομολογίων. Άλλωστε, αν διεκδικήσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα σε μια κατεύθυνση που θα εξυπηρετεί την ενίσχυση του μέτρου θα έχουν με το μέρος τους την πλειοψηφία των κατοίκων της Αθήνας. Αυτό που πρέπει να διεκδικήσουμε όλοι μαζί είναι η εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος μαζικών μεταφορών που θα εξυπηρετεί τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης με σεβασμό στους εργαζόμενους σε αυτό.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μην ξεχνάμε επίσης ότι το καλοκαίρι κάηκε η Πάρνηθα.. Αυτό που έλεγαν οι ειδικοί μετά την καταστροφή (και πριν την επόμενη της Πελλοπονήσου) είναι ότι αυτή η καταστροφή ισοδυναμεί με τον διπλασιασμό των αυτοκινήτων στο λεκανοπέδιο.. Δεν μπορούμε να κάνουμε σαν να μην τρέχει τίποτα...

acaliptos είπε...

Γιατί να μην εφαρμοστεί και στον προαστιακό το πιλοτικό ωράριο?
Ναι στην 24ωρη λειτουργία όλων των μέσων σταθερής τροχιάς(εκτός 2-3 ημερών για συντήρηση)
Ναι σε προσλήψεις προσωπικού η' έστω σε πληρωμή υπερωριών.
επιβατης προαστιακού