4 Απρ 2008

Υπερψηφίστηκε στο Ευρωκοινοβούλιο γνωμοδότηση για την αστική κινητικότητα

Υιοθετήθηκαν οι τροπολογίες του Δημ. Παπαδημούλη

Υπερψηφίστηκε χθες στην Επιτροπή Περιβάλλοντος γνωμοδότηση προς την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού σχετικά με την Πράσινη Βίβλο για την "Διαμόρφωση νέας παιδείας αστικής κινητικότητας". Ο Ευρωβουλευτής του ΣΥN Δημ. Παπαδημούλης, ως εισηγητής της Ευρωομάδας της Αριστεράς, κατέθεσε τροπολογίες που βελτιώνουν το αρχικό σχέδιο γνωμοδότησης και έγιναν όλες αποδεκτές.

Ειδικότερα, με τις τροπολογίες αυτές:

• τονίζεται η ανάγκη να μειωθούν οι τιμές των ναύλων των επιβατών για όλες τις δημόσιες μεταφορές, σύμφωνα με κοινωνικά κριτήρια, προκειμένου να αυξηθεί η καθημερινή χρήση τους από ολοένα μεγαλύτερο αριθμό πολιτών και, συνεπώς, να μειωθεί η χρήση ρυπογόνων ιδιωτικών μεταφορικών μέσων.

• υπογραμμίζεται ότι όλα τα δημόσια μέσα μεταφορών θα πρέπει να καταστούν ευκολότερα προσβάσιμα και φιλικότερα σε πολίτες με αναπηρία.

• τονίζεται επίσης η ανάγκη να προωθηθούν εναλλακτικές μέθοδοι μεταφορών, όπως είναι η ποδηλασία και η πεζοπορία, δημιουργώντας ειδικές και κατάλληλες ζώνες, όπως είναι οι λωρίδες ποδηλασίας και ζώνες που επιτρέπουν την πεζοπορία.

• προτρέπεται η Επιτροπή να παράσχει βοήθεια και πληροφορίες σε πόλεις που προωθούν τη νέα παιδεία της αστικής κινητικότητας.

• τονίζεται η ανάγκη να προωθηθεί ο διάλογος και η συνεργασία μεταξύ τοπικών αρχών σε όλα τα κράτη μέλη με στόχο την ανταλλαγή των βέλτιστων μεθόδων, εμπειριών και μέτρων.

• τονίζεται η ανάγκη να καθιερωθεί μια νέα παιδεία αστικής κινητικότητας στα πρώιμα στάδια της εκπαίδευσης, αρχίζοντας από το δημοτικό σχολείο.

Αναφερόμενος στο ζήτημα ο Δημ. Παπαδημούλης δήλωσε:

"Η διαμόρφωση μιας νέας παιδείας αστικής κινητικότητας θα πρέπει να αποτελεί έναν από τους στόχους των κυβερνήσεων και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Δυστυχώς στην Ελλάδα και σε αυτό τον τομέα είμαστε ακόμα πολύ πίσω. Σε αντίθεση με αρκετές Ευρωπαϊκές πόλεις, όπου το ποδήλατο είναι από τα σημαντικά εργαλεία μετακίνησης, με άρτια ποδηλατικό δίκτυο, στην Αθήνα σήμερα δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι ή λωρίδες με ειδική σήμανση• αντιθέτως, η πλειοψηφία των δρόμων είναι απαγορευτική, τόσο για τους πεζούς όσο και για τους ποδηλάτες. Απαιτείται ολοκληρωμένος και ριζοσπαστικός αστικός σχεδιασμός."

To Γραφείο Τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια: