2 Ιουν 2008

4th ATHENS PRIDE


ΔΙΚΑIΩΜΑ ΜΑΣ!

Με το σύνθημα αυτό, η Λεσβιακή, Γκέι, Αμφισεξουαλική και Τρανσεξουαλική κοινότητα γιορτάζει τη διαφορετικότητα μαζί με όλη την Αθήνα!

Με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια σας καλούμε στην Πλατεία Κλαυθμώνος, το Σάββατο 7 Ιουνίου, για το 4ο μεγάλο Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Athens Pride 2008!

Φέτος, το Φεστιβάλ Υπερηφάνειας έρχεται ανανεωμένο – πιο δυναμικό, πιο ενθουσιώδες, με πολλές εκπλήξεις! Έχουμε ετοιμάσει μία σειρά από προ-φεστιβαλικές παράλληλες εκδηλώσεις και πάρτι. Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας ξανά για τα τελευταία νέα για τις εκδηλώσεις μας.

Με το καινούργιο λογότυπό μας γιορτάζουμε το αναφαίρετο δικαίωμά μας, αλλά και επιβάλλουμε την απαίτησή μας για όλα τα δικαιώματα που απολαμβάνουν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες πολίτες και πολίτισες. Το σλόγκαν μας άλλωστε αυτό εκφράζει.

Για την Παρέλαση και το Πάρτι έχουμε προσκαλέσει μεγάλα ταλέντα της Ελλάδας και του εξωτερικού. Με ζωντανή μουσική, χορευτικά, ντραγκ σόου, δημοφιλείς DJ και πολλά άλλα, η φετινή διοργάνωση υπόσχεται να μείνει αξέχαστη.

Ελάτε από νωρίς να επισκεφτείτε τα περίπτερα για ενημέρωση με τα τελευταία νέα της λεσβιακής, γκέι, τρανς, αμφί κοινότητας και για σουβενίρ. Περάστε από το περίπτερο του Φεστιβάλ Υπερηφάνειας της Αθήνας για τα επίσημα αναμνηστικά σας.

Παρελάσετε στο ιστορικό κέντρο και μπροστά από την Βουλή - κάτω από την πολυχρωμία της σημαίας του ουράνιου τόξου. Ελάτε με μεταμφίεση ή μάσκα ή όχι – όπως θέλετε. Όλα είναι χαλαρά.

Και μετά - μείνετε μέχρι αργά για χορό και εκπλήξεις στο πιο φαντασμαγορικό πάρτι της χρονιάς!

Όλοι και όλες είναι ευπρόσδεκτοι / ες, άσχετα από σεξουαλικό προσανατολισμό, ηλικία, εθνικότητα, θρησκεία ή πολιτικές πεποιθήσεις.

Φέρτε φίλες, φίλους και συγγενείς. Ελάτε μαζί μας και γράψτε ιστορία!

Να είστε εκεί!!!

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Επειδή ακούστηκαν ορισμένα πρωτάκουστα σχετικά με τον πρόσφατο γάμο ομοφυλοφύλων στην Τήλο και το αν υπάρχει διάταξη νόμου που να το επιτρέπει κλπ, επισημαίνω ότι κανένας δεν έκανε τον κόπο να να ρωτήσει τον κατεξοχήν ειδήμονα της εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου στην ελληνική έννομη τάξη και στην υποχρεωτική ερμηνεία των κανόνων του εσωτερικού δικαίου σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο.

Πρόκειται για τον καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου κύριο Παυλόπουλο, που τυχαίνει να είναι σήμερα και ο κατεξοχήν αρμόδιος υπουργός που θα κληθεί να εκδώσει εγκύκλιο στους δημάρχους και προέδρους κοινοτήτων της χώρας για την εφαρμογή των διατάξεων του πολιτικού γάμου και σύνταξης των ληξιαρχικών πράξεων.

Διαβάστε τι γράφει σε σύγγραμμά του:

«Όταν πρόκειται για την ερμηνεία και την εφαρμογή οποιωνδήποτε άλλων, προγενεστέρων ή μεταγενεστέρων της Κοινοτικής Οδηγίας διατάξεων του εθνικού δικαίου, το ΔΕΚ δέχεται ότι ο εθνικός δικαστής οφείλει να προβαίνει στην ερμηνεία και εφαρμογή του δικαίου αυτού, πάντα μέσα στα πλαίσια του δυνατού, υπό το φως του κειμένου και του σκοπού του κοινοτικού δικαίου, προκειμένου να επιτύχει το στόχο, που καθορίζεται από αυτή, και να συμμορφωθεί έτσι προς τις διατάξεις του άρθρου 189 παρ. 3 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (Βλ. Απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου C-21/04, 4 Ιουλίου 2006, Κωνσταντίνος Adeneler and others ver. Ellinikos Organismos Galaktos. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει οι διατάξεις του εσωτερικού δικαίου και συγκεκριμένα οι διατάξεις περί γάμου να ερμηνευτούν «υπό το φως του κειμένου και του σκοπού των αντίστοιχων διατάξεων του κοινοτικού δικαίου (ισότητα ανδρών και γυναικών, οιουδήποτε γενετήσιου προσανατολισμού ως προς τα δικαιώματα τέλεσης γάμου κλπ).

Τέλος ο εθνικός δικαστής στην προσπάθεια του να εναρμονίσει, π.χ. με τις μεθόδους που ήδη εκτέθηκαν, το εθνικό δίκαιο με το ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο, δεν έχει «διέξοδο διαφυγής». Λόγω της αρχής της υπεροχής του κοινοτικού δικαίου υποχρεούται να μην εφαρμόσει τη διάταξη του εθνικού δικαίου, η οποία αντιτίθεται τόσο στο πρωτογενές, όσο και στο παράγωγο κοινοτικό δίκαιο. Η υποχρέωση αυτή εμφανίζεται ακόμη περισσότερο έντονη και επιτακτική, όπως είναι ευνόητο, στην περίπτωση κατά την οποία έχει ήδη προηγηθεί απόφαση του ΔΕΚ, η οποία και έχει κρίνει, με δύναμη δεδικασμένου κατά τις κείμενες κοινοτικές διατάξεις, την αντίθεση μιας διάταξης του εθνικού δικαίου προς το ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο (Βλ. Πρ. Παυλόπουλου εγγυήσεις του δικαιώματος δικαστικής προστασίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο, σελ. 83-84, Εκδόσεις Σάκκουλα, 1993).»

Αν υπάρχουν όλα αυτά γραμμένα, χρειάζεται να ψάχνουμε στο λεξικό του Μπαμπινιώτη και να ρωτάμε τους παπάδες;

Τέλος επειδή συνήθως υποβάλλεται στους νεόνυμφους η ερώτηση «και τώρα τι θα κάνετε, θα πάτε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο;», θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι:
α. Το δικαστήριο που θα επιληφθεί (της αίτησης ακυρώσεως αυτού που δεν θα του εξασφαλιστεί το δικαίωμα εγγραφής σε μερίδα Δημοτολογίου ή σε Ληξιαρχείο ή θα του παρουσιαστεί οποιοδήποτε εμπόδιο) είναι το Συμβούλιο της Επικρατείας.

β. Το Συμβούλιο της Επικρατείας θεωρείται «ανώτατο δικαστήριο» σύμφωνα με το άρθρο 234 της «Συνθήκης για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, όπως ισχύει σήμερα» (έτσι λέγεται σωστά).

γ. Σύμφωνα με το ανωτέρω άρθρο 234 το Συμβούλιο Επικρατείας, όταν τίθεται θέμα ερμηνείας κοινοτικού δικαίου, «υποχρεούται» (και όχι απλά δικαιούται) να κάνει προδικαστική παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για να ληφθεί απόφαση ως προς το προδικαστικό αυτό θέμα (π.χ. τι ορίζει το κοινοτικό δίκαιο για τα δικαιώματα δύο ομοφύλων να τελέσουν γάμο. Σημείωση: Δεν υπάρχει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που να δέχεται ευθέως τέτοιο γάμο, αλλά και δεν υπάρχει απόφαση που να λέει ότι δεν τον δέχεται. Υπάρχει όμως σωρεία αποφάσεων που δείχνουν έμμεσα ότι δέχεται κάτι τέτοιο. Το πρόκριμμα του γάμου της Τήλου θα αποτελέσει landmark γιατί δεν θα μπορέσει να ξεφύγει πλέον και θα λάβει απόφαση επ’ αυτού).

δ. Η προδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου θα είναι υποχρεωτική για το ελληνικό δικαστήριο (σύμφωνα με το προμνησθέν άρθρο 234) και επομένως δεν θα έχει σημασία αν έστω και όλοι οι Έλληνες δικαστές είναι εκ πεποιθήσεως κατά τέτοιου γάμου.

Ανώνυμος είπε...

Επαναλαμβάνω: Δεν υπάρχει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που να δέχεται ευθέως τέτοιο γάμο, αλλά και δεν υπάρχει απόφαση που να λέει ότι δεν τον δέχεται. Υπάρχει όμως σωρεία αποφάσεων που δείχνουν έμμεσα ότι δέχεται κάτι τέτοιο.(π.χ. απαγόρευση διακρίσεων στην εργασία και απονομής επιδομάτων μεταξύ αυτών που έχουν τελέσει κανονικό ετερόφυλο γάμο και αυτών που έχουν τελέσει γάμο ομοφύλων - π.χ. στην Ολλανδία - και εκείνων που έχουν τελέσει γάμο μεταξύ ετεροφύλων. Το κοινοτικό δίκαιο ενεργοποιείται όταν υπάρχει διάκριση εις βάρος κάποιου από παραβίαση διατάξεως που αποτελεί κοινοτικό δίκαιο (π.χ. διακρίσεις). Το πρόκριμμα του γάμου της Τήλου θα αποτελέσει landmark γιατί δεν θα μπορέσει να ξεφύγει πλέον και θα λάβει απόφαση επ’ αυτού.

Φυσικά, όπως λες, υπάρχει και το Δικαστήριο του Στρασβούργου (Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)που κρίνει επί συγκεκριμένου συμβατικού κειμένου δηλαδή της Ευρωπαίκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Εκεί στοιχειοθετείται ενδεχομένως (θα δούμε τι θα συμβεί στη συνέχεια των γεγονότων) παράβαση από επέμβαση της Δημόσιας Αρχής σε χώρο που ανήκει στο άτομο και παραβιάζει ατομικό δικαίωμα από αυτά που προστατεύονται από τη σχετική σύμβαση.

Στην περίπτωση αυτή, η διαδικασία είναι χρονοβόρα, επειδή πρέπει να εξαντληθούν τα εσωτερικά ένδικα μέσα (που μπορεί να χρονοτριβήσουν άθελα ή ηθελημένα) και όταν επέμβει το δικαστήριο του Στρασβούργου να είναι πλέον πολύ αργά.

Αντίθετα η διαδικασία με επίκληση του κοινοτικού δικαίου είναι πιο γρήγορη.

Όταν ανακινήθηκε το θέμα των "συμφώνων έγγαμης συμβίωσης" με προοπτική εφαρμογής τους και στους ομοφυλοφύλους, τους είχα συστήσει καθαρά "μην περιμένετε η Πολιτεία να σας σερβίρει τα δικαιώματά σας σε ασημένιο δίσκο". "Αγωνιστήτε με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο και θα δικαιωθείτε σε ευρωπαϊκό δικαστήριο". Αυτό κάνουν τώρα

Η κοινοτική οδηγία 2000/78/ΕΚ (που φυσικά δεν δημιουργεί αλλά εκφράζει κατά συγκεκριμένο τρόπο προϋπάρχον κοινοτικό δίκαιο) απαγορεύει τις διακρίσεις στην "εργασία και απασχόληση" με βάση .... και σεξουαλικό προσανατολισμό". Έρχονται λοιπόν οι παντρεμένοι ομοφυλόφυλοι και ζητούν π.χ. επίδομα γάμου. Η απάντηση θα είναι "όχι". Γίνεται επομένως διάκριση στην εργασία (αφού η αμοιβή είναι παρεπόμενό της); Υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις παράνομων διακρίσεων που θα πηγάζουν από το γεγονός ότι στους ετερόφυλους θα αναγνωρίζεται ο γάμος και στους ομόφυλους όχι. Δεν θα θεωρήσει το Ευρωπαίκό Δικαστήριο ότι είναι αναρμόδιο να κρίνει για τη βάση, την πηγή των παράνομων διακρίσεων (στους τομείς έστω, όπως λες που αποτελούν πεδίο εφαρμογής της συνθήκης). Υπάρχουν περιπτώσεις στη νομολογία του Ε.Ε.που έχει κριθεί ότι υπάρχει ισότητα στην εργασία στα επιδόματα γάμου ετεροφύλων και συμβιώσεως ομοφυλοφίλων.

Για κάθε πράγμα υπάρχει μια αρχή στη νομολογία. Τίποτα δεν είναι σίγουρο εξάλλου με τα δικαστήρια. Πας να πετύχεις έξωση στο νοικάρη του σπιτιού σου που δεν σου πληρώνει το νοίκι και μπορεί να χάσεις τη δίκη.

Τα ανθρώπινα δικαιώματα κερδίζονται με αγώνα και δεν σερβίρονται σε ασημένιο δίσκο από τον κύριο Χατζηγάκη.